Ard Schenk, de biografie

In de jaren 60 was ik al fan van het schaatsenrijden en kreeg alles mee van het Ard en Keessie tijdperk.
Ik heb op zolder nog de plakboeken staan vol met krantenknipsels, en boekjes waarin ik alle rondetijden tijdens de wedstrijd noteerde. Ard Schenk was mijn held en ik vond en vind dat niemand zijn techniek evenaarde.

Onlangs kreeg ik voor mijn verjaardag het boek 'Ard Schenk; de biografie' van Bert Wagendorp. Het boek weegt 4 kilo (!), wat allerminst wil zeggen dat het zwaar op de hand is.
In de biografie zie je vooral de mens Ard Schenk, een stuk waar ik in de jaren 60 amper weet van had. Ik zag immers vooral de buitenkant. Het is een authentiek boek van iemand die naast het schaatsen een vol leven leeft. Ook Ard Schenk wordt geen 65 zonder het een en ander meegemaakt te hebben.
Behalve een heel herkenbare blik in de tijd, vooral een heel warm boek.

Naast deze biografie zijn er nog veel meer materialen over schaatsen in de bibliotheek te raadplegen; behalve over vervlogen tijden, ook over de elfstedentochten  en onze huidige schaatshelden.

Wilt u nog eens nalezen wat er allemaal over Sven Kramer  is geschreven tijdens de Olympische Spelen? Ook dat kan via de catalogus van de bibliotheek; voor het lezen van de volledige artikelen hoeft u alleen maar in te loggen met het nummer op uw bibliotheekkaart. Handig toch!
Of wilt u zijn reactie en die van zijn coach over de beroemdste 10 km van de eeuw nog een keer zien en horen?

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN