Karton en ipad

In mijn huis ligt nog een  hele verzameling ouderwetse bordspelletjes. Ik heb ze op de een of andere manier nooit weg kunnen doen.

Ipad
Deze week las ik een item over het spelen van spelletjes op de ipad. Geen nieuwe maar de bekende 'ouderwetse' spelletjes. Met de zogenaamde Ipawn hoef je niet meer alleen te spelen, maar kun je met meerdere personen ganzenbord of de Kolonisten van Catan spelen; bij het spel wel even de goede app downloaden en voila. Het lijkt me erg leuk, dat voorop gezegd, maar het scherm van de ipad kan het toch niet winnen van het grote uitvouwbare kartonnen bord van de spelletjes?

Backgammon
Bij mij thuis liggen een aantal spelletjes bij de hand zoals backgammon, rummikub, monopoly en risk. Mijn favoriet is met stip backgammon, oftewel triktrak zoals we thuis zeiden. Zo lang ik me kan herinneren wordt dat spel bij ons thuis al gespeeld. We kregen het ook allemaal van mijn vader mee toen we op ons zelf gingen wonen. Mijn broer heeft ooit zelf een bord gemaakt: deze kun je inklappen, heeft groen en wit geschilderde vlakken en de stenen zijn een setje damstenen. Zo simpel kan het; we gebruiken het nog steeds.

Spelenderwijs leren
Ik begrijp dat de Ipawn een speelse manier is om kinderen te laten kennismaken met de mogelijkheden van de ipad. Ik ben erg van spelenderwijs leren. Toch gaat mijn voorkeur uit naar de ouderwetse kartonnen borden. Maar ouderwetse gezelligheid is dus heel goed te combineren met nieuwe technologie!

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN