2012: het jaar van de blijdschap!

Nieuwjaarsdag heb ik doorgebracht bij mijn vader. Dat is niets bijzonders, maar hij woont sinds kort in een verzorgingstehuis. In hetzelfde tehuis woont ook zijn oudste zus van bijna 97 jaar. 

Nieuwjaarswens
Mijn tante is bijna blind, maar heeft altijd een big smile op haar rimpelige gezicht. Net als mijn vader is ze altijd optimistisch en denkt ze alleen maar positief. Ze draagt nog steeds kokerrokjes met daaronder blokhakken, loopt als een kievit en gaat nooit zonder een hoedje op de deur uit. Haar nieuwjaarswens vond ik heel bijzonder en verrassend: 'Marja, 2012, het jaar van de blijdschap'.

Inspirerend
In de media lees ik over sombere toespraken van regeringsleiders, pensioenen die verlaagd worden, duurdere energie en gezondheidszorg, minder inkomen enz. Onzekerheid lijkt de enige constante factor te zijn in 2012. Ook in mijn eigen organisatie zullen de bezuinigingen voelbaar worden. Hoe relativerend is daarbij de opmerking van mijn tante. Haar glas is altijd half vol. Ik ben helemaal geinspireerd door haar nieuwjaarswens en wil hem graag met u delen. Ook u wens ik toe dat 2012 het jaar van de blijdschap mag worden!

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN