Geert Mak

Ik lees graag boeken van Geert Mak. Afgelopen dinsdag verzorgde hij een lezing in biblioteek Goirle in het kader van de Boekenweek. Natuurlijk had ik een kaartje!

Verhalend schrijver
Mijn kennismaking met Geert Mak was het boek 'Hoe God verdween uit Jorwerd' eind jaren 90; het boek speelt zich af in een Fries dorp, maar kon wat mij betreft zo op mijn Achterhoek geplakt worden. Het boek 'De eeuw van mijn vader' charmeerde me vanwege de combinatie van gedocumenteerde familiegeschiedenis, geintegreerd in de geschiedenis van de 20e eeuw. 'In Europa', een boek van meer dan 1000 bladzijden, heb ik in een ruk uitgelezen; het ging mee de trein in en naar de wachtkamer van de tandarts. Een mooi boekje vond ik 'De Brug' over de Galatabrug in Istanbul; ik heb op deze brug gelopen en probeerde met de ogen van Geert Mak te kijken. Zijn toegankelijke, prettige en verhalende stijl spreekt mij aan; ik weet dat ik geen wetenschappelijk werk lees.

Gesprek
De avond werd voor mij extra bijzonder doordat ik onverwachts in gesprek raakte met Geert Mak. Mijn boek 'Hoe God verdween uit Jorwerd' had ik voor de zekerheid meegenomen; behalve dat het boek door hem gesigneerd werd heeft hij er ook nog een persoonlijke opdracht ingezet. Ik had een geweldige avond.

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN