Rijp voor een 'inrichting'!

Onlangs heb ik met een vriendin meubelwinkels bezocht. Zij heeft een nieuw appartement gekocht en daar horen nieuwe meubels bij. Ook ik ben mijn oude meubels in mijn woonkamer beu en op zoek naar een nieuw interieur. Dus dat werd bij voorbaat een leuke en goed besteedde dag.

Proces
Waar mijn vriendin snelle en goede
beslissingen kan nemen, neem ik er alle tijd voor; alles moet strakjes wel kloppen niet dan. Ik wil bij mijn huis het gevoel hebben dat het past als een jas. Bij mij is dit een heel proces. Ik begin eens met het online opvragen van catalogi en probeer een beeld te krijgen wat ik precies wil. In de bieb heb ik me georiënteerd via tijdschriften als Eigen Huis & Interieur en VT-Wonen. Ook boeken over woninginrichting en meubels heb ik bekeken en natuurlijk heb ik al  meubelzaken bezocht.

Sneeuwbaleffect
Na het eerste begin wordt het alleen maar verwarrender. Ik heb altijd het idee dat ik in een sneeuwbaleffect terecht kom. Het blijft niet bij een eethoek, feauteuils, kast enz. maar het gaat op een gegeven moment ook over de
vloer, muren en plafond.
Mijn nieuwe meubels krijgen een andere kleurencombinatie en ik wil dus ook een andere kleur op de muren. Misschien moet ik de muren ipv te sausen, eerst laten stucen en strak zetten? En dan ook maar even het plafond meenemen? En de vloer: in mijn woonkamer ligt een vloer van eikenhouten panelen, die ik moet boenen. Wil ik dat blijven doen, of zal ik de vloer op laten schuren en laten lakken oid? Of een nieuwe vloer, maar dan kan ik beter meteen de keuken en hal ook meenemen. Herkent u dat?
Ik ben nu zover dat ik heb besloten dat de vloer nog even blijft zoals die is. De muren en het plafond worden wel aangepakt, maar pas als ik definitief weet welke kleur er op moet.

Indeling
Ik weet al dat mijn boeken blijven, maar wel in een nieuwe kast op een andere plek. Natuurlijk blijft mijn 100 jaar oude piano, ook op een andere plek. Ik heb mijn woonkamer namelijk op schaal getekend, net als de meubels die er in staan. Wanneer ik nieuwe meubels zie neem ik de maten mee en teken ook dit op schaal. Op deze manier kan ik naar hartelust schuiven en van alles uitproberen. Alleen al door een heel nieuwe indeling wordt het een andere woonkamer.

Mijn doel is om eind dit jaar alles af te hebben en dat gaat lukken. Gisteren kreeg ik een aanbieding in de mailbox voor een gratis consult met een interieurstyliste; dat noem ik timing. De afspraak ligt vast!

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN