2000 calorieën in 2 happen...

Afgelopen zondag ben ik overgehaald om mee te gaan eten bij McDonalds. Ik kon me niet heugen wanneer ik er voor het laatst geweest was; dat kan goed 20 jaar geleden zijn, toen mijn kinderen nog klein waren. Wat me meteen opviel was dat de ballenbak er niet meer was. Ik heb me laten vertellen dat het onhygienisch is. Wat nog wel hetzelfde was: veel vrolijke blije kindergezichtjes.

Werkvloer 
Het was er natuurlijk ontzettend druk, dus aansluiten bij de naar onze mening kortste rij. Dat zegt natuurlijk niets als degene voor je voor 8 personen aan het bestellen is. Je hebt daardoor wel de tijd om de mierenhoop voor je te bekijken. Op een ruimte van een paar vierkante meter werken meer dan 20 personen die niet anders kunnen dan elkaar in de weg lopen. Aan het uniform is ook af te lezen welke functie iemand heeft: er waren er veel met een zwart petje op. De vloer achter de balie zag er niet uit (over hygienisch gesproken) terwijl een van de medewerkers toch steeds ijverig in de weer was met veger en blik.

Menu 
Afin, ik had een filet-o-fish menu: het klonk geweldig maar het broodje mocht de naam broodje niet hebben: iets sponsachtigs, drillerigs met daartussen iets vierkants dat de vis was. Het had wel de smaak van vis. Op de verpakking stond heel duidelijk dat ik 2000 calorieën tot me nam. Tweeduizend! Dat is dus genoeg voor een hele dag. En dan lag er ook nog een portie frietjes bij. Ik ben afgelopen zondag dus aangekomen :-)

Nu kan ik het wel een keer hebben maar je zou van schrik in de bibliotheek naar de dieetboeken grijpen. Door alleen maar rond te kijken kwam het woord obesitas ook in me op, vooral omdat ik laatst een klein stukje heb gezien van het  tv-programma 'Obese', over zwaarlijvigheid

0 reacties:

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN