Wat er van een blogbericht kan komen...

Soms leveren blogberichten leuke contacten op. Zo kreeg ik afgelopen week bezoek van Martin Huijer naar aanleiding van mijn blogbericht over de biografie van Ard Schenk in januari van dit jaar. De mail kwam via een algemeen adres van de bibliotheek binnen:

You've got mail
'Vraag voor Marja Heusschen. Ik kwam via google terecht bij een stukje over de biografie van Ard Schenk. Ik heb meegewerkt aan dat boek, zie blz. 565 en 568. Ik las dat u nog plakboeken op zolder heeft. Als u die misschien een keer weg wilt doen, zou ik er erg blij mee zijn. Met vriendelijke groet, Martin Huijer'.

Plakboeken
Natuurlijk wil ik mijn plakboeken niet wegdoen; het is jeugdsentiment! Maar dat iemand 40 jaar na dato daar nog in geinteresseerd is, vond ik wel bijzonder. Ik heb hem daarop uitgenodigd om naar de plakboeken, die de periode van 1968 tot en met 1972 beslaan, te komen kijken. Het werd een geanimeerd bezoek; het was leuk om te merken dat je dezelfde herinneringen hebt. Toen ik het had over de 'braam van Ard Schenk' kreeg ik meteen te horen: NK 1971, Jaap Edenbaan, Amsterdam. Da's alleen voor kenners hoor!. Ik weet het, want ik was er bij!

Archiefbewaarder
Martin Huijer heeft het cijfermateriaal verzameld dat in de biografie vermeld staat. Een gigaklus van jaren. Ook is hij  zogezegd de bewaarder van het Ard Schenk-archief. Hij heeft  van Ard Schenk zelf dozen vol met materiaal gekegen. Een paar items had hij meegenomen; trainingsboekjes die door Ard Schenk in de jaren zestig zijn bijgehouden en voorzien van aantekeningen door Leen Pfrommer. Heel verrassend om dat te zien. Toen hij wegging heb ik al mijn plakboeken meegegeven, zodat hij artikelen of foto's kan scannen. Hij gaf aan dat sommige knipsels/foto's nog onbekend voor hem waren. 

Ik ben door hem ook getipt op een nieuw te verschijnen boek waaraan Ard Schenk heeft meegewerkt 'Je tweede jeugd begint nu' van Edwin van Dungen en Ard Schenk. Hou onze catalogus in de gaten!

1 reacties:

Anoniem zei

Je hebt een leuk bericht gemaakt van mijn bezoek. Bedankt voor het uitlenen van je plakboeken.Het blijft leuk om in het verleden te duiken.
Martin Huijer.

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN