En weer de bibliothecaris!

In mijn vorige blogbericht schreef ik over de bibliothecaris, de antiheld die de held werd. Afgelopen zaterdag was ik bij een musical waar weer een prominente rol voor de bibliothecaris was weggelegd. Wat is dat toch met de bibliothecaris?

Musical
Ik was namelijk op het Candea College in Duiven, voor de musical 'We will rock you'; natuurlijk met de hits van Queen. Het Candea College heeft inmiddels een reputatie hoog te houden op het gebied van musicals en ik was dan ook heel benieuwd. Mijn broer verzorgd met een aantal leerlingen het licht en geluid en natuurlijk kom ik dan kijken. Ik kreeg van hem vooraf een rondleiding achter de schermen en was onder de indruk van de professionele kwaliteit die de leerlingen leverden, maar ook van de aanwezige apparatuur.

De bibliothecaris
Het verhaal speelt in de toekomst (een digitale muziekwereld) en gaat over de zoektocht naar de plaats waar de rock nog leeft en de muziekinstrumenten begraven zijn. Een heuse Killer Queen, Gaga-politie en Bohemians komen in het stuk voor. En ook hier bleek weer een geweldige rol voor de bibliothecaris weggelegd. Deze Bohemian (oftewel een rebel!) is degene die de hoop op oude tijden levend houdt. Hij is degene die de heilige schriften van de verboden bibliotheek (de songteksten) nog kent. Ook heeft hij nog een oude video kunnen bewaren met muziek van Queen. Hij zorgt er voor dat de historie niet vergeten wordt en is de verbinding tussen heden en verleden. 
Ik begin steeds meer van mijn vak te houden :-).

Those were the days
Het slotlied, Bohemian Rapsody, gaf me kippenvel, maar het lied dat me het meest is bijgebleven is 'Those were the days of our lives', gezongen door ... de bibliothecaris! Ik heb ook de Kids Voice gezien; hoe gelikt is dat allemaal. Wat ik op het Candea zag was een musical die eerlijk was; zo eerlijk als je het maar kunt krijgen.

2 reacties:

Annelies Boone zei

Dag Marja,
ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Annelies Boone, (muziek)collega van George.
Volgens mij heb ik je een keer ontmoet bij een vorige musical.
De woorden die je schrijft maken me erg blij. En stiekem ben ik het ook wel zeer met je eens.
De cast was geweldig en zeker, het lied van onze bibliothecaris behoort ook voor mij tot de mooiere uit de musical.
Maar ook ben ik heel erg trots op alle leerlingen en collega's die achter de schermen tot de disciplines behoorden. Ze hebben samen met de cast een schitterende productie op de planken gezet!
Het hele proces dat we doorgemaakt hebben was mooi en ik hoop dat ik over 4 jaar weer een musical mag doen. Hopelijk doet 'tovenaar' George dan ook weer mee!
En wellicht zie en spreek ik je dan!
En blijf ondertussen van je vak houden, dat doe ik ook.....

Vriendelijke groet,
Annelies

Marja Heusschen zei

Ik ben er bij bij een volgende musical; ik geloof dat ik ze allemaal gezien heb.
Nogmaals complimenten; het raakt me altijd emorm.

Een reactie posten

OVER.....

Mijn foto
Marja Heusschen
Webredacteur en Arbocoordinator bibliotheek Midden-Brabant/ Terborg/genealogie/geschiedenis
Mijn volledige profiel tonen

TWITTER, TWITTER

SHARE

EBSCO MASTERFILE

Zoek in Masterfile Elite
Voer uw zoekactie in en log vervolgens in met de barcode op uw BMB-bibliotheekkaart!

CATALOGUS BMB

ZOEKEN IN WORLDCAT

Zoek een item in bibliotheken bij u in de buurt:
WorldCat.org >>

WEBSITE BMB

LEESTIPS

OP DE HOOGTE

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe toevoegingen?Abonneer...

ARCHIEF

ZOEKEN